Kontakt og hotline

Har du ikke fundet svar på dit spørgsmål, kan du kontakte en af myndighedernes hotlines.

Du finder flere hotlines på de øvrige myndigheders hjemmesider.

Myndighedernes hotlines

Myndighedernes fælles coronahotline svarer på spørgsmål om coronavirus generelt, herunder COVID-19 relaterede restriktioner som gælder efter din indrejse i Danmark - eksempelvis krav om test og isolation efter indrejse. 

Ring på telefon (+45) 70 20 02 33 

Hotlinen er åben: Alle ugens dage kl. 07.00 - 22.00.

Bemærk: såfremt du sidder i telefonkø kl. 22, vil du ikke komme igennem, selvom (kø)opkaldet ikke bliver afbrudt. Ring igen kl. 7.

Udenrigsministeriet Borgerservice besvarer spørgsmål om udrejse og rejsevejledninger.

For akutte spørgsmål ang. rejse i udlandet, kan du henvende dig til Udenrigsministeriets Globale Vagtcenter hele døgnet:

Ring på telefon (+45) 33 92 11 12

E-mail: [email protected]

Vi gør opmærksom på, at Udenrigsministeriets Borgerservice ikke har mulighed for at besvare henvendelser om indrejse eller transit i Danmark. Det gør Den Myndighedsfælles Hotline. 

 

Er du smittet eller nær kontakt til en smittet, kan du kontakte smitteopsporingens hotline på:

tlf. (+45) 32 32 05 11

Her kan smittede få hjælp til bl.a. kontaktopsporing, og nære kontakter kan få rådgivning om fx isolation og henvisning til test.

Åbningstider: Alle dage kl. 08.00-22

Du skal testes mellem 1 og 3 gange. Det afhænger af, hvor tæt og hvor længe du har været på den smittede. Det får du hjælp til at få afklaret, når du taler med vores hotline.

Kan du se, at smitteopsporingen har ringet, eller har du modtaget en besked, må du meget gerne ringe tilbage.

Læs mere: 

Nær kontakt 

Smittet 

 

Hvis du et par dage efter din sidste vaccination stadig ikke kan se dit Coronapas for COVID-19 vaccination på sundhed.dk, kan det skyldes, at dine vaccinationer er registreret forkert i systemet. 

Det er regionerne, der er ansvarlige for registreringerne ved vaccinationen, og du skal derfor henvende dig til den regionale vaccinehotline, som kan hjælpe med at rette fejlregistreringen.

Bemærk at du på dit gule sundhedskort kan se, hvilken region, du hører til.

Du kan finde telefonnr. for de enkelte regioner herunder: 

  • Region Hovedstaden: 38 66 00 00 
  • Region Sjælland: 70 20 42 22 
  • Region Syddanmark: 99 44 07 17
  • Region Nordjylland: 97 64 84 63
  • Region Midtjylland: 78 41 48 40

Hvis du ikke har NemID 

Hvis du har afsluttet dit COVID-19 vaccinationsforløb og er fritaget fra digital post, vil du automatisk få tilsendt et Coronapas for COVID-19 vaccination med fysisk post.

For virksomheder og institutioner